A Generál Nyomda Kft. információs technológiai fejlesztése versenyképességének növelése érdekében

Pályázati azonosító: GOP-2.2.1-09/1-2011-0024

Megítélt támogatás: 6,75 millió Ft

A Generál Nyomda Kft. jelen projekt keretében megvalósítani kívánt informatikai fejlesztése a meglévő rendszerek továbbfejlesztésére nem terjed ki. A projekt megvalósulása esetén a meglévő szerverek továbbra is használatban maradnak. A jelenlegi programok a beszerzést, értékesítést és készletgazdálkodást csak részben, mint egy általános könyvelő és számlázó program támogatják, és messze elmaradnak egy komplex ERP rendszertől. A használatban levő programok alkalmasak többek között számlák kiállítására, készletek nyilvántartására, leltározásra és megrendelések összeállítására. Az adatbázisok betöltésének ideje kitolódott, árajánlatok készítésére nem alkalmas és csak mechanikus készletnyilvántartás vezetésére képes. A pénzügyi és számviteli területet a cég jelen projekt keretében nem fejleszti. A használatban levő könyvelő program (Tensoft) és számlázó program továbbra is használatban marad a jelenlegi fejlesztésekkel párhuzamosan. A meglévő és az új rendszerek között adatkapcsolat nem lesz.

A bevezetni kívánt modulok segítségével a vállalkozás képes lesz gyártási tevékenységének pontosabb megtervezésére, ütemezésére és nem utolsósorban minőségi mutatói javítására, ráadásul ügyfelei adatainak kezelése és vásárlási szokásaikban bekövetkezett esetleges változások nyomon követése is megvalósul a tervezett fejlesztéssel. Jelen projekt keretében megvalósuló CRM fejlesztést a vevőkkel és a szállítókkal való kapcsolattartás javítása és az ügyfélszolgálati rendszer modernizálása hívta életre, emellett az újdonságokról szóló automatikus hírlevelek, valamint a nem teljesített számlák figyelése is szerepel az új modulok funkciói között. A HR rendszer fejlesztése a tervezett létszámbővítések miatt elkerülhetetlen, a bevezetendő rendszer elsősorban a munkavállalókat érintő kérdésekben nyújt a vállalkozásnak segítséget. A korábbiakban papír alapon vezetett adminisztráció átfogó kezelése, a bérek és juttatások nyilvántartása, valamint a munkaviszony időintervallumok kezelése is lehetővé válik a fejlesztéssel. A gyártási rendszer kialakítására a vállalkozás tevékenységének minőségét is javító feladatok megjelenítése miatt volt szükség. Ilyen funkció többek között a "minőségbiztosítási módszertanok rögzítési és mérési eredmények tárolása", de a gyártás során jelentkező hagyományos feladatok is helyet kapnak a fejlesztésben: gyártásütemezés, hulladékkezelés. A vállalati portál kialakításával nem annak továbbfejlesztésére kerül sor, hanem egy teljesen új rendszer bevezetésére, melyet a modernizációs igények tesznek szükségessé. A távmunkát támogató modul kialakítását a vállalkozás nagyszabású promóciós és értékesítési fejlesztései teszik szükségessé, melynek eredményeként az egész ország területéről használható internetes rendszer bevezetése valósul meg. Az új rendszer bevezetésének gördülékenységét szolgálja a munkatársak betanítása, az új munkaállomások beszerzését pedig a meglévő hardverállomány minősége indokolja.